برای دانلود روی عنوان زیر کلیک کنید:

 

پروژه معماری مجتمع تجاری تفریحی

پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی

مجتمع تجاری تفریحی در لغت به ساختمان و یا مجموعه‌ای از ساختمان‌هایی اطلاق می‌شود که با برخورداری از فضاهایی با کاربری تجاری و تفریحی، به ارائه خدمات می‌پردازد. مجتمع تجاری تفریحی که می‌توان آن را یکی از انواع مجتمع تجاری به شمار آورد، در سال‌های اخیر، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و امروزه در بسیاری از شهرهای جهان، نمونه‌های متفاوتی از آن، طراحی و ساخته شده‌اند. این مجتمع‌ها با ادغام دو کاربری متفاوت تجاری و تفریحی، هدف ارائه خدمات متفاوت در قالب یک پلتفرم واحد را دنبال می‌کنند.

مجتمع تجاری تفریحی

پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی یکی از مهم‌ترین مواردی است که از سوی اساتید به عنوان موضوع پروژه دانشجویی طرح ۴ معماری انتخاب می‌شود. لکن طراحی یک پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی، مسلتزم مطالعه گسترده و کسب تجربه بسیاری در این زمینه است. لکن امروزه الگوگیری از انواع پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی طراحی شده توسط سایر دانشجویان معماری می‌تواند موجب صرفه‌جویی بسیاری در وقت و انرژی دانشجویان معماری و معماران در جریان طراحی یک پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی شود.


پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی

معماری پایدار با تاکید بر کنترل مصرف انرژی و حفظ منابع طبیعی، آخرین دستاورد حوزه معماری در جهت هماهنگ‌سازی ساختمان با محیط پیرامون آن به شمار می‌رود؛ چراکه با توجه به کمبود انرژی و تخریب فزاینده طبیعت در دنیای امروزی، این حداقل کاری است که می‌توان در جهت کاهش آسیب‌های وارده انجام داد. با این حال برای تفهیم بهتر این مسئله به بخشی از سخنرانی معمار معروف، ریچارد راجرز، در دانشگاه هاروارد ارجاع می‌دهیم؛ زیرا وی معتقد بود همانطور که پرندگان با پوش دادن پرهایشان در فصل زمستان، خود را با شرایط محیطی وفق می‌دهند، یک معمار نیز باید نهایت تلاش خود را به کار ببندد تا با طراحی سازه‌ای سازگار با محیط اطراف خود، انرژی مصرفی جهت سرمایش و گرمایش آن را به حداقل برساند.

پروژه مجتمع تجاری تفریحی
پلان پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی

مطالعات مجتمع تجاری پیش‌رو علاوه بر دارا بودن بخشی به منظور بررسی مصالح به کار رفته در بناهای مشابه و نیز ضوابط و استانداردهای تدوین شده برای طراحی مجتمع تجاری، دارای بخشی برای بررسی اقلیم منطقه، مطالعات محیطی و تحلیل سایت انتخابی نیز هست که همراه با طرحی جامع ارائه می‌شود. طرحی که با رویکرد معماری پایدار خود، سبب ایجاد کمترین تغییرات در محیط پیرامون بنا  و وارد آمدن آسیب حداقلی به طبیعت می‌شود.

دانلود پروژه کامل مجتمع تجاری تفریحی

سه بعدی این پروژه کامل مجموعه تجاری تفریحی توسط  تیم متخصص و طراحان حرفه‌ای تری‌دی کار سایت آرچینا انجام گرفته است و از پلاگین وی‌ری برای رندر استفاده شده است.

تعداد رندرهای پرسپکتیو خارجی پروژه 5 عدد است و 3 رندر مربوط به برش های طبقاتی نیز موجود است . تمامی عکس ها و رندرهای این فایل دارای کیفیت بسیار بالا می باشند.

رندرهای این مجموعه دارای کیفیت واقع گرایانه بوده و با بهترین روش رندگیری شده اند تا نهایت رضایت شما عزیزان را کسب نماییم.

 

برای دانلود روی عنوان زیر کلیک کنید:

 

پروژه معماری مجتمع تجاری تفریحی